Kyllä sitä vaan rupeaa kalkkeutumaan tuo päänuppi, ei voi mitään. Tässä jo taannoin talvella kävi niin, kun olin Lidlissä kaupassa ja pitimän maksaa ostokset kortilla...eikä päähän sitten millään tullut pin-koodia vaikka mitä olisi tehnyt. Onneksi ystävällinen myyjätyttönen käytti sujuvasti manuaallista varmistusta niin ei tarvinut kerätä ostoksia hihnalta pois. Kyllä nolotti kun jonoa oli tietenkin vaikka millä mitalla. No muutama viikko sitten olin automaatilta nostamassa rahaa kun päänuppi rupesi jälleen lyömään tyhjää. Mielessä pyöri kyllä vaikka kuinka monta numerosarjaa, mutta kaikki oli vanhojen korttien tai sitten toisen tilin kortin numerosarjoja. Vaikka tein mitä, en saanut päähäni oikeaa koodia joten kun kolme kertaa olin kokeillut niin annoin asian olla. Kotona oli kaivettava paperit mistä se sitten vihdoin löytyi. Taannoin aamukahvia keittäessä laitoin keittimen valmiiksi ja odottelin siinä sitten kahvin tippumista...tuloksena oli keitetty vesi. Suodatinpussi oli asianmukaisesti paikoillaan mutta porot puuttui joten ei muuta kun homma uusiksi. Minulla on myös ollut lähinnä murkkua varten varalla ns. kotikännykkä, no sitä ei ole paljon käytetty. Viimeksi kun avasin ko. puhelimen ja laitoin siihen pin-koodia niin mikään ei taaskaan mennyt oikein. Nyt kone odottaa josko saisin kaivettua esiin puk koodin millä kone aukeisi. Tosin luulen kyllä, että koodin oli vaihtanut murkku, mutta en ole varma kun itse en sitä liittymää käytä. Murkulla kun saldo menee kiinni melkein heti kun se aukeaa...on se sellaista puhumista. Aiemmin oli aika taitava näiden koneiden ja laitteiden kanssa, mutta juu se on sitä kalkkeutumista.

Tänään kuitenkin oli ihan onnistumisen elämyksiäkin. Otin kokeiluun nettitikun koska minulla on kiinteä liittymä ja olen harkinnut sen sulkemista ja siirtymistä tähän. Aikani kun repasin ja räpläsin niin kyllä meille sitten yhteinen sävel löytyi ja tässä tätä testataan kuistilla istuen. Tähän asti toiminta on ollut ihan hyvää. On niin näppärä ottaa läppäri mukaan ulos vaikka näkyvyys onkin näin aurinkoisella keliillä vähän heikompi. Kaikesta huolimatta tästä saavutuksesta olen jo ihan ylpeä. No eittei mene retostelun puolelle niin sain kyllä tässä taannoin jotain koneesta sekaisin ja herjausviestejä tulee tämän tästä että joku ohjelmoinnissa on vähän retuperällä. Onneksi vävypoika tulee pyhänä joten täytyy taas anella apuja sieltä.

Aurinko paistaa ja lintuset laulaa. Tänään olin kyläreissulla äidin kanssa ja päivä venähtikin siinä. Vuorossa olisi vähän lehden lukua ja lötköilyä pihamaan katveessa.